Вызов консультанта
Внимание! Вы используете устаревшую версию браузера.
Для корректного отображения сайта настоятельно рекомендуем Вам установить более современную версию одного из браузеров, представленных справа. Это бесплатно и займет всего несколько минут.
Спробувати Оформити передплату
Спробувати Оформити передплату
ООО "ЛИГА ЗАКОН"
Новини проектної роботи від ДФСУ

З метою узгодження нормативних актів з чинним законодавством ДФСУ продовжує розробляти відповідні документи.

Цього разу на сайті ДФСУ оприлюднено:

– наказ Мінфіну "Про затвердження форм і Порядку розрахунку податкових зобов'язань з податку на прибуток нерезидентів, які провадять діяльність на території України через постійне представництво";

– наказ Мінфіну "Про затвердження Порядку проведення перевірок платників податків з питань повноти нарахування і сплати податків під час здійснення контрольованих операцій".

Нижче розглянемо особливості обох порядків.

Порядок розрахунку податкових зобов'язань з податку на прибуток нерезидентів

Як відомо, Законом № 71 у новій редакції викладено розділ III ПКУ і передбачено, що об'єкт оподаткування податком на прибуток підлягає визначенню на підставі даних бухгалтерського обліку шляхом коригування фінансового результату.

Через це наказу Мінфіну "Про затвердження форм та Порядку розрахунку податкових зобов'язань з податку на прибуток нерезидентів, які провадять діяльність на території України через постійне представництво" від 25.06.2013 № 610 фахівці відомства підготували нову заміну.

Проектом нового наказу запропоновано затвердити:

• Порядок розрахунку податкових зобов'язань з податку на прибуток нерезидентів, які провадять діяльність на території України через постійне представництво;

• форму Розрахунку оподатковуваного прибутку та податку на прибуток нерезидента, який провадить діяльність на території України через постійне представництво, на підставі складення окремого балансу фінансово-господарської діяльності;

• форму Розрахунку оподатковуваного прибутку та податку на прибуток постійного представництва нерезидента, що здійснюється контролюючим органом;

• Додаток ПН до рядка 13 Розрахунку оподатковуваного прибутку та податку на прибуток постійного представництва нерезидента, що здійснюється контролюючим органом;

• Додаток ПН до рядка 14 Розрахунку оподатковуваного прибутку та податку на прибуток нерезидента, який провадить діяльність на території України через постійне представництво, на підставі складення окремого балансу фінансово-господарської діяльності;

• Додаток ВП до Розрахунку оподатковуваного прибутку й податку на прибуток постійного представництва нерезидента, що здійснюється контролюючим органом;

• Додаток ВП до Розрахунку оподатковуваного прибутку та податку на прибуток нерезидента, який провадить діяльність на території України через постійне представництво, на підставі складення окремого балансу фінансово-господарської діяльності.

Додатково зауважимо, що суми прибутку нерезидентів, які провадять свою діяльність на території України через постійне представництво, оподатковуються податком у загальному порядку. При цьому таке постійне представництво прирівнюється з метою оподаткування до платника податків, який провадить свою діяльність незалежно від такого нерезидента.

Порядок проведення перевірок платників податків з питань повноти нарахування і сплати податків під час здійснення контрольованих операцій

Перевірка контрольованих операцій є формою податкового контролю за встановленням відповідності умов контрольованих операцій принципу "витягнутої руки".

Проектом передбачено, що перевірка контрольованих операцій за своєю суттю є документальною позаплановою перевіркою і її тривалість не повинна перевищувати 18 місяців. При цьому щопівроку контролюючий орган повинен "звітувати" перед платником про проведення перевірки. В особливих випадках строк проведення перевірки може бути продовжено ще на 12 місяців.

За загальним правилом для податкових перевірок, якщо за результатами перевірки контрольованих операцій виявлено, що їхні умови не відповідають принципу "витягнутої руки", що призвело до заниження суми податку, складається акт перевірки. Якщо такі порушення відсутні, складається довідка.

Якщо платник податків не згодний з висновками перевірки або фактами й даними, викладеними в акті (довідці), він має право подати свої заперечення контролюючому органу, який проводив перевірку, протягом 30 днів з дня одержання акта (довідки).

Як зазначають розробники проекту, прийняття наказу забезпечить виконання окремих положень п. 39.5 ПКУ та стане підґрунтям для поетапної практичної допомоги територіальним органам ДФС в організації й проведенні перевірок платників з питань повноти нарахування й сплати податків при здійсненні контрольованих операцій.

Зауваження й пропозиції до проекту наказу приймаються протягом одного місяця.

Разом з цим пропонуємо ознайомитися з матеріалом "Моніторинг & опитування: ДФС отримала нові порядки для контролю за ТЦУ".

Мати доступ до номерів і всіх статей видання Ви зможете за умови передплати на електронне видання Вісник МСФЗ
Контакти редакції:
ifrs@ligazakon.ua
 
Даний функціонал доступний передплатникам в електронному виданні.
Якщо Ви ще не передплачуєте видання, замовте безкоштовний доступ до демо-номера
або підпишіться на видання Вісник МСФЗ